Zajęcia z Podopiecznymi Fundacji WRÓĆ realizuje wysokokwalifikowana kadra terapeutów, fizjoterapeutów i asystentów, stale podnoszących swoją wiedzę w zakresie nowoczesnych metod terapii i rehabilitacji.
Zarząd i administracja Fundacji
Agata Borowiec – Prezes Zarządu Fundacji WRÓĆ


Joanna Włodarska – Dyrektor ds. organizacji i kontroli placówek
Agnieszka Mikołajczyk – Kierownik biura Fundacji


Bogumiła Bartnikowska – Kierownik biura projektów unijnych
Joanna Bąk – Specjalista ds. komunikacji

Dyrektorzy Placówek
Agata Borowiec – Dyrektor OREW w Jezierniku, terapeuta

Kwalifikacje
- Wczesne wspomaganie rozwoju małych dzieci ze złożonymi zaburzeniami (studia podyplomowe)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia II stopnia)
- Terapeuta Integracji Sensorycznej
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rehabilitacja Poznawcza i Neuroterapiia – przezczaszkowa stymulacja stałoprądowa
- Eyefeel w komunikacji i edukacji
- Metoda WerboTonalna Warsztaty Wprowadzające
- Integracja Sensoryczna – diagnoza i terapia – stopień II
- Neurofizjologiczne podstawy Integracji Sensorycznej – stopień I
- Opracowanie strategii AAC z wprowadzeniem działan korygujących
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – poziom I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Kurs wprowadzający do metody Wideotreningu Komunikacji
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – stopień I, II, III
- Obsługa Neuroformy – wsparcie rehabilitacji neurologicznej. Eksploatacja i stosowanie innowacyjnego systemu rehabilitacji
- Diagnostyka i terapia neurologopedyczna – Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – poziom I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Wspieranie rozwoju i komunikacji dzieci niemówiących poprzez wykorzystanie technologii wspomagającej
- Obsługa i zastosowanie oprogramowania wspomagającego komunikację Sym Word oraz Sym Writer
- Koncepcja Halliwick – stopień I, II
- Język migowy – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Obsługa i zastosowanie oprogramowania wspomagającego komunikację Sym Word i Sym writer
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Wspieranie rozwoju i komunikacji dzieci niemówiących poprzez wykorzystanie technologii wspomagającej
- Jak pracować niedyrektywnie z dziećmi niepełnosprawnymi
- Jak kwestionować programy pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą
- Organizacja i Zarządzanie Oświatą
Anna Bartos – Dyrektor OREW w Lasowicach Wielkich, terapeuta

Kwalifikacje
- Zarządzanien w oświacie (studia podyplomowe)
- Terapia pedagogiczna (studia II stopnia)
- Edukacja niepełnosprawnych intelektualnie z terapią indywidualną (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Opracowanie strategii AAC z wprowadzeniem działań korygujących
- Stosowanie TIK w doskonaleniu zawodowym i samokształceniu terapeutów i opiekunów
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – stopień I, II, III
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami – teoria i praktyka
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami
- Diagnoza AAC
- Zespół Downa i rzadkie anomalie genetyczne
- Arteterapia
Agnieszka Mikołajczyk – Kierownik ŚDS, terapeuta

Kwalifikacje
- Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe)
- Terapia zajęciowa (studia podyplomowe)
- Administracja (studia II stopnia)
- Administracja samorządowa i finanse publiczne (studia I stopnia)
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
- Instruktor Koncepcji Halliwick
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Organizacja i zarządzanie w pomocy społecznej
- Hortiterapia
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
Terapeuci
Julia Bielińska – psycholog

Kwalifikacje
- Psychologia w specjalności psychologia biznesu i nauk społecznych (studia II stopnia)
Kinga Binnebesel-Burdzy – terapeuta

Kwalifikacje
- Kulturoznastwo (studia II stopnia)
- Edukacja niepełnosprawnych intelektualnie z terapią indywidualną (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Opracowanie strategii AAC z wprowadzeniem działań korygujących
- Stosowanie TIK w doskonaleniu zawodowym i samokształceniu terapeutów i opiekunów
- MNRI® – Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych – część I
- MNRI® – Integracja odruchów dynamicznych i posturalnych – część II
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – poziom I
- MNRI® – Repatterning i integracja odruchów dysfunkcjonalnych i patologicznych
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Zastosowanie C-Eye w diagnostyce i terapii osób z głęboką niepełnosprawnością sprzężoną
- Rola i zadania asystenta Hipoterapeuty w realizacje zajęć usprawniających dla osób niepełnosprawnych
- Integracja Sensoryczna wg Aeyrs' – Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- Integracja Sensoryczna wg Ayres' – Zastosowanie zasad Integracji Sensorycznej w praktyce pedagogicznej – stopień II
- Obsługa Neuroformy – wsparcie rehabilitacji neurologicznej. Eksploatacja i stosowanie innowacyjnego systemu rehabilitacji
- Terapia motoryki ręki uczniów z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Metoda WerboTonalnam Warsztaty Wprowadzające
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce – stopień I, II, III
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy- stopień I, II, III
- Masaż Shantala dla dzieci i dorosłych
- Zastosowanie terapii wodnych i koncepcji Halliwick w usprawnianiu osób niepełnosprawnych – teoria i praktyka
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełno sprawnościami.
- Diagnoza AAC
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I, II, III i IV
- Zespół Downa i rzadkie anomalie genetyczne
- Arteterapia
Katarzyna Bojarska – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Integracja sensoryczna
- C-Eye i Eyefeel w komunikacji i terapii
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Diagnoza AAC
- Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
Sylwia Wołujewicz-Cebulska – terapeuta

Kwalifikacje
- Przygotowanie pedagogiczne (studia podyplomowe)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Podstawy Hipoterapii
- Hortiterapia
- Masaż Shantala
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
Martyna Krupińska-Chyba – terapeuta

Kwalifikacje
- Neurologopedia (studia podyplomowe)
- Wczesna interwencja logopedyczna (studia podyplomowe)
- Logopedia (studia II stopnia)
- Doradca dietetyczny
- Doradca żywieniowy Wellness
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Terapia behawioralna w teorii i praktyce
- Alternatywne sposoby porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych – stopień I i II
- Diagnoza AAC
- Język Migowy – stopień I
- Integracja odruchów wzrokowo – słuchowych wg metody dr Swietłany Masgutowej
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Trener EEG Biofeedback- stopień I
- Terapia NDT – Bobath
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałby mówić a nie mogą
Joanna Dembińska – terapeuta

Kwalifikacje
- Oligofrenopedagogika (studia podyplomowe)
- Pedagogika nauczania początkowego (studia II stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji
Danuta Ditter – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Rehabilitacja Poznawcza i Neuroterapiia – przezczaszkowa stymulacja stałoprądowa
- Terapia poznawczo-behawioralna
Sylwia Gliniecka – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz zespołem Aspergera dla pedagogów specjalnych (studia podyplomowe)
- Terapia Integracji Sensorycznej (studia podyplomowe)
- Zarządzanie podmiotami leczniczymi (studia podyplomowe)
- Surdopedagogika
- Protetyk słuchu
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Eyefeel w komunikacji i edukacji
- Audio-Psycho-Fonologia – Trening Uwagi Słuchowej metodą prof. Alfreda Tomatisa – stopień I
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej. Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – poziom I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnoprawnością sprzężoną- ujęcie interdyscyplinarne
- Obsługa oraz wykorzystanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – poziom I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Język migowy – stopień II
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się dzieci niepełnosprawnych
- Dziecko z autyzmem ABC teorii i praktyki
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
- Nie patrzy, nie słucha, nie mówi – diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
- Analiza pracy terapeutycznej w zakresie wczesnych Strategii komunikacyjnych
- Metoda 18 struktur wyrazowych pracy z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu
- Wychowawca w placówce wypoczynku dla dzieci i młodzieży
Wiesław Koszelak – terapeuta

Kwalifikacje
- Ratownik medyczny
- Socjoterapia (studia podyplomowe)
- Pedagogika specjalna – edukacja i terapia osób z autystycznym spektrum zaburzeń (studia II stopnia)
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza oraz Edukacja wczesnoszkolna (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Kwalifikowana pierwsza pomoc
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Metodyka Terapii Zajęciowej z elementami socjoterapii i psychoterapii
Izabela Ling-Kowalska – terapeuta

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Masaż Shantala
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Diagnoza AAC
- Język migowy
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Marta Lipka – terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Podstawy Muzykoterapii, Choreoterapii i Chromoterapii
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- Muzykoterapia
- Masaż Shantala
Piotr Mikołajczyk – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor rekreacji ruchowej – Hipoterapia
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Hortiterapia
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
Patrycja Malicka Postek – terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Terapia zajęciowa w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- AAC – komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się.
Anna Sielezin – terapeuta

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwowac dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami
Sylwia Sommer – terapeuta, psycholog

Kwalifikacje
- Przygotowanie pedagogiczne (studia podyplomowe)
- Psychologia
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Rozwój seksualny człowieka
- Socjoterapia i trening interpersonalny
- Systemowe rozumienie rodziny cz. I
- Diagnostyka i postępowanie terapeutyczne w zakresie wybranych zaburzeń wieku rozwojowego
- Wybrane techniki pracy terapeutycznej z dziećmi w wieku 6-10 lat, stosowane formy i ich ograniczenia
- Trening Zastępowania Agresji (TZA) model pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą
- Trening Umiejetności Społecznych dla osób z autyzmem
Aleksandra Śliwa – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Pedagogika rewalidacyjna z wczesnym wspomaganiem rozwoju (studia II stopnia)
- Pedagogika (studia I stopnia)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- AAC to nie ostatnia deska ratunku
- Wspomaganie przez szkołę wychowawczej roli rodziny przez właściwą organizację zajęć edukacyjnych wychowanie do życia w rodzinie
- M jak morze 0- spotkanie z picture bookiem
- Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z Chatem GPT
- Bezpieczeńsstwo uczniów i nauczycieli w szkole
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Obsługa oraz wykorzystanie programu Mówik w terapii osób niemówiących
- Integracja Sensoryczna
- Terapia poznawczo-behawioralna
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Masaż Shantala
Marta Szylin – terapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Edukacja artystyczna w zakresie sztuki muzycznej (studia II stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie do integracji sensorycznej
- Wprowadzenie do alternatywnych i wspomagających metod komunikacji
Anna Taras – terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Podstawy pedagogiki specjalnej z elementami terapii poznawczo-behawioralnej
Wioletta Warszawska – terapeuta

Kwalifikacje
- Logopedia kliniczna (studia podyplomowe)
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Zarządzanie oświatą i organizacjami pozarządowymi (studia II stopnia)
- Pedagogika – doradztwo, opieka i pomoc społeczna (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej. Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Diagnoza AAC
- Trener EEG Biofeedback – stopień I
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne – stopień I
- Dobór systemu komunikacji i konstruowanie pomocy ułatwiających porozumiewanie się
- Zakres zastosowania komputera oraz urządzeń specjalistycznych i oprogramowania dla osób z niepełnosprawnością
- Makaton – program rozwoju komunikacji – stopień I
- Terapia behawioralna dzieci i młodzieży z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specjalistycznymi trudnościami w nauce
- Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
- Aktywizacja społeczno-zawodowa osób głęboko niepełnosprawnych intelektualnie
Martyna Watkowska– logopeda

Kwalifikacje
- Logopedia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
Monika Wietrzyk – terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza z elementami pracy socjalnej (studia II stopnia)
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwowac dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejetności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Terapie wodne z wykorzystywaniem Koncepcji Halliwick i gier w wodzie w rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Obsługa Neuroformy
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Dlaczego warto być wolontariuszem? Podstawy prawne
- Techniki animacji w grupie
- Kurs przygotowawczy dla kandydatów na wychowawców placówek wypoczynku dzieci i młodzieży
Magdalena Awin-Wiśniewska– terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika specjalna – Oligofrenpedagogika (w trakcie)
- Filologia angielska (studia II stopnia)
Karolina Zielińska-Rychter – terapeuta

Kwalifikacje
- Pedagogika opiekuńcza (studia II stopnia)
- Pedagogika pracy socjalnej (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
Fizjoterapeuci
Marzena Chodkiewicz – fizjoterapeuta

Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
- Technik masażysta
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Koncepcja PNF – stopień I
- Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody neurofizjologiczne
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Masaż Shantala
- Stopa dziecka – diagnostyka i terapia
- Kinesiology Taping – stopień I
Tomasz Jarczewski – fizjoterapeuta

Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia II stopnia)
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Ratownik
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Koncepcja PNF – stopień I
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych- stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Obsługa Neuroformy
- Terapia Manualna wg Typaldosa D.O. Fascial Distortion Model
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II
- NDT Bobath Refresher Course
- Terapia Neurorozwojowa NDT Bobath Basic
- Kinesiology Taping – stopień I
- Kinesiology Taping w pediatrii
- INPP- integracja odruchów pierwotnych wg Sally Goddard-Blythe
- Koncepcja Halliwick
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Roman Kapusta – fizjoterapeuta

Kwalifikacje
- Fizjoterapia
- Instruktor pływania
- Ratownik WOPR
- Ratownik
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod poroumiewania się
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Masaż Shantala
- Koncepcja PNF – stopień I
- Wczesna rehabilitacja w MPDz.
- Ruch rozwijający wg Weroniki Sherborne – stopień I
- Terapia Integracji Sensorycznej – stopień I
- Nowoczesne metody leczenia skolioz i zaburzeń propriocepcji
- TIMP- diagnostyka wcześniaków
Justyna Przychodzka – fizjoterapeuta

Kwalifikacje
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika) (studia podyplomowe)
- Wychowanie fizyczne (studia II stopnia)
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Polski język migowy
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Terapia w Integracji Sensorycznej wg Ayers’
- Koncepcja PNF – stopień I
- Dry Needling – Igłoterapia sucha punktów spustowych DGSA
- SI – Ewaluacja przy użyciu ustandaryzowanej oceny z zastosowaniem testu SIPT
- Kompleksowa diagnostyka i terapia wad postawy oraz skolioz wg Koncepcji FITS
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- SI wg Ayers’ – Ocena poprzez kliniczne obserwacje
- SI Ayers’ – Teoria Integracji Sensorycznej według Ayres’ – I stopień
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
- Kinesiology Taping – stopień I
- Usprawnianie dzieci z deficytem neurologicznym w oparciu o współczesne metody neurofizjologiczne
Agata Wiercińska – fizjoterapeuta

Kwalifikacje
- Fizjoterapia (studia I stopnia)
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Wprowadzenie do Integracji Sensorycznej. Stosowanie wytycznych SI w praktyce pedagogicznej
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Dry Needling – Igłoterapia sucha punktów spustowych DGSA
- Rehabilitative Ultrasound Imaging (RUSI) – Anatomia sonograficzna i sonofeedback w codziennej pracy fizjoterapeuty
- Terapia ręki® – Funkcjonalne podejście do rozwoju małej motoryki PTR® – stopień I; Terapia ręki® – stopień II
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – stopień I, II, III
- System do oceny neuropsychologicznej i komunikacji pozawerbalnej C-Eye Pro
Asystenci
Marlena Bielska – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Instruktor Masażu Shantala
- Instruktor Masażu Shantala Body Touch®
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Opiekun medyczny
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia motoryki ręki z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Masaż klasyczny
- Obsługa oraz wykorzystywanie programu MÓWik w terapii osób niemówiących
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Symultaniczno-sekwencyjna nauka czytania®
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie zastosowania i obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Karolina Cieślak – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Hortiterapia
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
Żaneta Czarnogórska – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- AAC- komunikacja wspomagająca i alternatywna. Praktyczny kurs wspomagających metod porozumiewania się
Dorota Dziekanowska – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Masaż Shantala
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraka niepełnosprawnością – stopień I
- Dziecko z autyzmem ABC teorii i praktyki
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
Marcin Domalisz – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Metodyka Terapii Zajęciowej z elementami socjoterapii i psychoterapii
Mariusz Groning – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Teoria terapii ręki i wspieranie rozwoju motorycznego dziecka
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- Rozwój seksualny człowieka
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejętności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Hortiterapia
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
Paulina Kołodziejczyk – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Hortiterapia
- MNRI® – Integracja Odruchów Wzrokowych i Słuchowych
- MNRI® – Neurosensomotoryczna Integracja Odruchów Ustno-Twarzowych – stopień I
- MNRI® – Terapia NeuroTaktylna
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Masaż Shantala
- Masaż klasyczny – stopień I i II
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się
- Wprowadzenie ACC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Diagnoza i terapia neuropsychologiczna w pracy z dziećmi ze złożoną niepełnosprawnością
Marek Kościak – asystent osoby z niepełnosprawnością

Agnieszka Kozieł – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Opiekun medyczny
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Program BoardMaker&Speaking Dynamically Pro
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I, II
- Zaburzenia funkcji oralnych związanych z poborem pokarmów i nadawaniem mowy – stopień I, II, III
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
Małgorzata Nasternak – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
Renata Niemczuk – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Asystent osoby niepełnosprawnej i zależnej
- Instruktor Koncepcji Halliwick
- Opiekun medyczny
- Uprawnienia kierowcy busa
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapia motoryki ręki osób z niepełnosprawnością sprzężoną – ujęcie interdyscyplinarne
- Muzykoterapia – profilaktyka i terapia muzyczna – stopień I i II
- Wprowadzanie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Praca z osobami niepełnosprawnymi niedowidzącymi i niedosłyszącymi w zakresie zastosowania i obsługi komputera oraz oprogramowania wspomagającego alternatywną komunikację
- Wspomaganie rozwoju dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce – program szkolny wg integracji odruchów dr Sally Goddard
- Jak pracując z ciałem niepełnosprawnego dziecka można wpływać na jego rozwój
- Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, a nie mogą
- Jak konstruować program pracy i jak pokonywać trudności w terapii dzieci wielorako niepełnosprawnych
- Jak pracować z rodzicami dziecka niepełnosprawnego
Sylwia Okoniewska – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Animator kultury
- Modelarz ceramiki wyrobów użytkowych i dekoracyjnych
- Opiekun osób niepełnosprawnych
- Opiekun dziecięcy
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych
Agata Radziewicz – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Rozwój seksualny człowieka
- Ratownictwo medyczne i pierwsza pomoc
- Hortiterapia
- Dogoterapia – edukacja i terapia z udziałem psów
- W jaki sposób obserwować dziecko by nie przeoczyć objawów zaburzeń przetwarzania sensorycznego i jak wspierać bazowe systemy sensoryczne
- Trening Umiejętności Społecznych
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Alternatywne formy komunikacji w terapii i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Zastosowanie terapii wodnych w usprawnianiu osób z niepełnosprawnościami
- Masaż Shantala
- Koncepcja Halliwick – stopień I
- Opiekun osób starszych i niepełnosprawnych z elementami neuropsychologii
Natalia Słomińska – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Trening umiejętności komunikacyjnych z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się
- Trening Umiejętności Społecznych
- Bajkoterapia
Renata Szczepanik – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
- Asystent osoby niepełnosprawnej
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
Kursy, szkolenia, warsztaty
- Biblioterapia i muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- PODD – rozwijanie kompetencji komunikacyjnych osób ze złożonymi potrzebami komunikacyjnymi z wykorzystaniem metod komunikacji wspomagającej i alternatywnej
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Integracja Sensoryczna
- Hortiterapia
- Wprowadzenie AAC u osób z wieloraką niepełnosprawnością – stopień I i II
- Alternatywne i wspomagające metody porozumiewania się
- Diagnoza AAC
- Metoda Ruchu Rozwijającego wg Weroniki Sherborne
- Strategie zapobiegania i radzenia sobie z sytuacjami kryzysowymi
Małgorzata Świercz – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- Terapie wodne z wykorzystaniem koncepcji Halliwick i gier w wodzie w rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
Andrzej Torczyło – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kursy, szkolenia, warsztaty
- Pierwsza pomoc przedmedyczna
- Praca z dorosłymi osobami ze sprzężonymi ograniczeniami sprawności i zaburzeniem ze spektrum autyzmu – realizacja założeń ustawy „Za życiem”
- Przygotowanie i prowadzenie osoby niepełnosprawnej w procesach Animaloterapii i Hipoterapii
Sandra Wołujewicz – asystent osoby z niepełnosprawnością

Kwalifikacje
- Instruktor Terapii Zajęciowej
Kursy, szkolenia, warsztaty
- „Ceramiczne ABC”- podstawy prowadzenia zajęć z ceramiki dla nauczycieli, terapeutów, opiekunów
- Hortiterapia jako forma terapii, ogrody terapeutyczne i sensoryczne
- Biblioterapia i Muzykoterapia w pracy z osobami z wieloraką niepełnosprawnością
- Pierwsza pomoc przedmedyczna